9 nástrojů, které využívám k práci!

9 nástrojů, které využívám!

Existuje spoustu nástrojů, mnohé jsou placené a jiné zas zadarmo. Nějaké jsou přehledné a graficky čisté, jiné jsou zas oldschoolové nebo těžkopádně nepřehledné. Ve výsledku ale mají všechny jeden jediný úkol a to ulehčit uživatelům práci a dodat jim informace, které by bylo těžké dohledat.

Přináším vám seznam devíti programů, které využívám snad každý den! Využíváte je také?

1. Google Analytics

Měř a analyzuj, takového hesla se držím, a proto sleduji Google Analytics každý den. Jde o nástroj, který měří, co lidé na webu dělají, jaké stránky navštěvují a jestli plní stanovené cíle.

S tímto nástrojem dokáži například zjistit, ve kterém kroku nákupního procesu lidé z webu odcházejí, díky čemuž jsem schopný určit, ve kterém komponentě nastává problém. Díky přehledu kampaním zase můžu zjistit, která kampaň je pro mě účinná a které se mohu nadále věnovat!

2. Bussines Manager

Většina mých vrstevníků tráví čas na Facebooku a Messengeru. Já trávím čas v Bussines Manageru, díky kterému jsem schopný spravovat všechny stránky, ke kterým mám přístup!

Ale o tom tento nástroj není, nabízí mi spoustu pokročilých rozhraní, díky kterým mohu vytvářet efektivnější reklamy, což s průměrem pod 1 Kč za zájem, který držím v tomto měsíci je docela ideál!

3. Google Search Console

Ou, tak tady je to už žhavé! K analýze toho, jak vnímá Google moje weby využívám čas od času GSC, ve kterém naleznu například moje sitemapy, duplicity nebo seznam chyb, které Google na webu našel, samosebou je toho víc, ale GSC snad znáte dopodrobna všichni!

Rozhraní Google Search Console - GSC
Rozhraní Google Search Console – GSC

Tak či onak, jde o velmi užitečný nástroj a již teď se těším na novou verzi, která přijde snad co nevidět. Informace si o ní můžete přečíst například na blogu Collabimu.

4. Marketing miner

První český nástroj v tomto mém seznámku. Díky tomuto nástroji od Filipa Podstavce můžeme my markeťáci získávat skvělá data, jako je například hledanost výrazů, pozice a indexovatelnost stránek, mimo jiné umí zjišťovat informace o doménách a produktech.

Často jej využívám k analýze webových stránek a také k monitoringu zmínek o mojí maličkosti! Zkrátka lepší, než něco dělat ručně! Návod, jak na monitoring zmínek nalezne například na webu mého kolegy Petra Krauze.

5. Collabim

Další česká srdcovka, Collabim, jde o vynikající nástroj na měření pozic stránek, který využívám pro každý web, se kterým to myslím vážně. Do nástroje vložíte výrazy, na které chcete, aby se váš web zobrazoval a Collabim pak každý den změří, jak si stojíte.

Je libo zapnout nebo vypnout SEO?
Je libo zapnout nebo vypnout SEO?

Tvůrci tohoto nástroje zaštiťují také jedinou českou SEO certifikaci, kterou jsem v posledních dnech získal! Více naleznete v sekci certifikace.

6. Trello

Tento nástroj vznikl podle mě jako nástroj pro UX metodu zvanou card sorting, ale v poslední době si mě získal svojí přehledností a možností jednoduchého napojení dalších aplikací.

Abych ale nechválil, tak řízení složitějších projektů jsem přes tuto aplikaci již vzdal a řeším zde spíš svoje hobby projektíky a ukládám si zde nějaké ty myšlenky a nápady. Bůh ví, co vše naleznu, až za několik let budu procházet nástěnky…

7. Google Kalendář

Jo, tak bez tohoto nástroje bych nedal už ani ránu! Dříve jsem se smál lidem, co využívali kalendáře na internetu, ale poslední dobou zjišťuji, jak je tento kalendář vynikající! Eviduji si zde svoje pracovní plány, společné akce s přítelkyní nebo datumy článků na blog!

Jediné, co bych uvítal je moderní vzhled! Prozatím jsem nebyl zrazen, tak uvidíme, jak dlouho u kalendáře zůstanu!

8. Google Tag Manager

Tento nástroj dává všem programátorům ránu přesně do slabin! Ne, tak ultimátní to zase není, jen to dává šikovným lidem možnost vložit jakékoliv měřící značky do stránek bez nutnosti zásahu programátora, který by implementaci nového měřícího kódu musel prohnat testovacím serverem a pak udělat deploy.

Rozhraní Google Tag Manager
Rozhraní Google Tag Manager

Nasazení nových značek, například pro remarketing zvládne snad každý. Vše si dokáže otestovat a díky datové vrstvě, o které píšu v jednom ze svých minulých článků, můžu v GTM vykouzlit snad cokoliv!

9. Toggle

Říkám si, proč tento nástroj ještě vůbec používám, podle mě je naprosto hloupý a na mobilech dokonce nefunkční. Tudíž za tento tracker hledám náhradu, šikovný a chytrý měřič času by občas nebyl na škodu, již mám něco v očku, ale nepředbíhejme!

Závěr

A jaké nástroje využíváte vy? Nebojte se podělit, rozhodně budu rád za vaše tipy a nápady!

 

Martin Žatkovič
Internetový polomág z Plzně. Polomág píšu, protože se ještě mám co učit, ale nějaké ty čáry máry už umím! Mezi moje záliby patří internetový marketing, cyklistika a autoturistika. Přičemž jednoho dne bych rád lítal s dronem!

komentáře 4

  1. Je vidět, že si umíš nástroje vybrat.. všechny jsou špičkové. Já řeším veškerou práci v české appce http://www.freelo.cz … lze tam projekty řídit, komunikovat s klienty i trackovat a fakturovat čas. Na sociální sítě pak ještě hootsuite.

    1. Díky, o Freelu již uvažuji, jako o náhradě za Toggl, ale ještě nebyl čas jej prozkoumat hlouběji. O Hootsuite jsem již slyšel, ale momentálně toho nemám tak moc, abych to pod to nahnal. Každopádně díky za super tipy. O Freelu na tomto blogu možná ještě uslyšíš! 🙂

    2. Karle, škoda že si nenapsal, že Freelo je tvá aplikace! Jaká je to výpovědní hodnota pro ty, kteří to dávno vědí?
      Odkaz od tvůrce je dobrý leda na SEO + další registrace 🙂 .
      A ano, Freelo je dobrá aplikace 😉 .

      1. Martine, budu rád když tady o Freelu ještě uslyším 🙂

        Pavle … no doufám, že se výpovědní hodnota moc nelyší… každopádně dík za pochvalu 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *