Letošní Digisemestr je u konce, díky za vše!

#digisemestr je fuč

Právě jsem se vrátil z poslední soboty na #digisemestr-u a musím říct, že jsem smutný. Ano, lektoři a výklad byl naprosto super, ale šlo o poslední sobotu, tudíž už nám chybí jenom závěrečný test, školení pokročilého biddingu v Praze a bude vše za námi.

Co jsem si z nabytých 13ti sobot odnesl? Spoustu informací a ještě víc souvislostí, poznal jsem zajímavé lidi, kteří mají hodně dobře našlápnuto k tomu zapsat se do paměti všem, kteří se v onlajnu pohybují. A o tom všem se můžete dočíst právě teď stačí jen pokračujte!

Co jsem si odnesl?

Vzhledem k tomu, že se již cca rok fušuji do marketingu a snažím se opravdu posbírat mnoho informací, tak jsem si některé základní věci pouze opakoval a získal jsem z přednášek “skryté” pointy, které nováčkům, kteří o dané problematice slyšeli poprvé, mohlo uniknout.

Mám opravdu mnoho podnětů na to, co dělat lépe a jinak a také si odnáším mnoho popsaných papírů (old-school f4ever), ze kterých budu čerpat zajímavé informace přes celé vánoční svátky, kdy snad budu mít chvilku klid dát si informace do kupy.

Dostal jsem lekci z kritického myšlení, takže není to o tom přečíst si úspěšnou case study, ale je dobré nejprve testovat a pak až ostatní chytat za slovo. Zákazník je pán, SEO ještě není mrtvé, na datech záleží a kdo je má, tak kraluje a mnohem víc dalších střípků mě teď napadá.

Nejlepší přednášky?

Otázka, která vás asi napadne, která přednáška a který spíkr byl naprosto nejlepší? Mám pár favoritů s úžasnými přednáškami, na kterých jsem se opravdu bavil. Jednou z nich byla hned z úvodu přednáška Pavla Pajkrta z H1.cz, který odstartoval sobotu o optimalizaci webu pro vyhledávače. Ano, sice jsem velkou většinu věcí znal, ale osvěžit si zkušenosti nikdy neuškodí, že?

Zajímavé byly také přednášky a programy, které vedla Petra Větrovská s Karlem Rujzlem, na kterých jsem se také neskutečně bavil. A to dělám SEO! Na obou je vidět ta láska k tomu, co dělají a dokonce mě to donutilo zkusit si nějaké ty PPC kampaně pro jeden hobby e-shopík, takže i tady padlo na úrodnou půdu.

Velice se mi také líbila sobota zaměřená na nástroje, zejména na MarketingMiner, se kterým dělám poměrně často a kde nám Filip Podstavec ukazoval například projekty, se kterými jsem se ještě moc nesžil. A také přednáška dua Lukaše Mehnerta a Jana Kvasničky, kteří ukazovali SmartLook a pak Lukáš hovořil o tom, jak se dělá linkbuilding pro SmartLook.

Úžasný byl Jan Tichý, který nás vtáhl do webové analytiky pěkně dynamicky a smysluplně. Opět další povedený spíkr, který zpracoval dobrou přednášku. Následující sobota zaměřená na branding se mi také hodně líbila a rozhodně ve mě zanechala pár nápadů a myšlenek, co a jak dělat lépe.

A asi nejlepší sobota, která byla naprostým GameChangerem v mém mindsetu byla sobota o zákaznické péči. Protože tady se bude pravděpodobně dělat ten nejlepší marketing v příštích letech! A to zejména Mario Roženský a také Radek Hrachovec, který měl úžasnou přednášku o věrnostních programech.

Doufám, že nebude někdo uražený, že jsem jej sem nenapsal, jde o jen můj subjektivní názor, který je zabarven tím, čemu se v práci věnuji a tomu, co dělám. Každá přednáška byla svým způsobem vynikající a musím říct, že Jindra Fáborský odvedl opravdu dobrou práci tím, že takto úžasné spíkry na digisemestr dostal!

Koho jsem poznal

Nerad bych se opakoval z mých minulých článků, ale ještě jednou bych rád zmínil všechny zajímavé lidi, se kterými jsem se setkal a se kterými bych se rád někdy v budoucnu sešel. Jedním z nich je náš neziskový tým, se kterým jsme pracovali a stále pracujeme na webu neziskovky Nadání & dovednosti, pamatuje si, jak jsme dostali úkol, že? Tak my s neziskovkou makáme na novém webu, který ji pomůže víc, než PPC, aneb klube se z toho trošku delší projekt, takže se to tady na blogu ještě zjeví.

Další zajímavou skupinou byli lidé z Havlíčkova Brodu, tedy Martin Prokeš a Terka Mrázková, kteří dělají marketing pro e-shopy a u toho studují. Potkali jsme se na úvodní párty a také na školení Facebooku.

Další zajímaví lidé, které jsem poznal přijeli na digisemestr z jižních Čech a jde o Davida Zelenku, který dělá marketing na volné noze, a také Michala Brůžka, který maká pro budějovické Inizio a u toho řeší e-shop modnia.cz, škoda jen, že na něj nemá trošku víc času. Další e-shopařkou je například Bára Oplištilová, kteřá řeší PPCčka pro Shoptet, takže tam se také maká na e-shopech!

Párkrát jsem také zašel na oběd s Petrou Shánělovou, která plánuje v brzké době také fušovat do e-shopů a po 13ti nabytých sobotách pro to má potřebné znalosti. Petra Broučková s Terkou Stuchlovou by pak mohly nastoupit v příštím roce do naší agentury ANT studio na pozici dvou stážistek, tak uvidíme, jak jim to vyjde!

No a zajímavým setkání bylo také to s Helčou Prokopovou, se kterou shodou náhod pracujeme na turistickém webu města Plzně, takže jsme párkrát řešili projekt. Opět to vypadá na hezky rozšlapaný projekt, tak uvidíme jak to dopadne.

Chodil jsi na #digisemestr a nestihli jsme se poznat víc? V příštím roce budu jezdit do Prahy častěji, tak můžeme pokecat. Ale kdybyste twítovali, tak se již známe.

Domácí úkoly?

Další zcela super částí byly domácí úlohy, které byly zcela dobrovolné, a mohli jsme se v rámci nich naučit něco nového. Musím říct, že jsem svědomitě plnil každý úkol, až na analýzu klíčových slov, u které jsem usoudil, že klasifikace je zbytečně složitá a v reálu ji nepoužívám. (#zpraxe)

Jedna z úloh mě doslova pohltila, byla domácí úloha z nástroje BiddingManager, který mě doslova vtáhl do akce. Nejenom, že jsme měli provést základní nastavení, ale také jsme měli speciálně pro studenty #digisemestru vytvořenou soutěž, kdy jsme bidovali zboží proti umělé inteligenci a tím se učili, jak efektivně bidovat na zbožácích. No díky tomu, že jsem jedním z lidí, kteří se umístili v TOP30 pojedu v lednu na školení biddingu v Praze.

Další zajímavou úlohou byla úloha s Keboolou a datovou analytikou, která byla poměrně zajímavá a ukázala nám, jak pracovat s velkými datasety. Ano, asi by to chtělo víc času a další konkrétní zadání, ale dokážu si představit, že bych dokázal s Keboolou pracovat dál.

Domácí úloha z GTM a GA byla v podstatě jakousi rutinou, kterou provádím pomalu každý den v práci. Tudíž nasazení měřících kódů a nastavení měření byla otázkou několika málo minut, přičemž většinu času zabralo založení a nastavení výše zmíněných účtů.

Úloha na PPCbee byla také pohodová, protože řešení nám bylo v podstatě ukázáno během několika málo minut na hodině, takže tady to byla také otázečka chvilky, což bylo super. Bodíky k certifikátu skoro zadara. Ale měl jsem tam nějakou menší chybku, protože z ní mám 9 bodů.

Školení a stáže

Poslední částí, o které bych se chtěl bavit, jsou školení, musím říct že jsem byl velmi šťastný, když mi bylo umožněno střihnout si školení během podzimních prázdnin u nás na střední škole, takže jsem prošel nejprve školením PPCček s Kralem Rujzlem, které bylo naprosto úžasné a i mě, člověka, který PPC zcela neumí, nadchnul a ukázal pár tríčků, jak si vypomoc, když SEO nestačí. Také jsme se shodli, že nám to Karel říkal vážně prakticky a s pokorou, na nic si nehrál a bylo to opravdu přínosné! Žádné best practices, které nemusí fungovat, ale praxe.

A následující Facebook workshop, který byl na mě hodně začátečnický, vedla zase Veronika Jozifová. Musím říct, že i přesto, že jsme procházeli opravdu začátečnické body, tak následující čas, který mě a dalším věnovala, když nám odpovídala na otázky z praxe, byl naprosto úžasný. A co vám budu povídat, museli jsme něco v pondělí poupravit…

Ještě tu jsou stáže, které jsou také součástí digisemestru. Bohužel o stážích jsem nechtěl ani uvažovat, protože nemám dostatečnou angličtinu (ale už na tom dělám) a také si myslím, že na SEO, tedy obor v kterém rostu a hodlám dlouhodobě růst, je lepší být v Česku. Ale líbí se mi snaha dostat nové lidi do agentur, takže doufám, že to vyjde a bude tady od někoho report.

Ještě se prosím zamyslete

Když jsem byl poprvé v hospodě na digipivu, tak jsem zaslechl, že digisemestr je předražený a já jsem jim už ten večer nevěřil. No zajímalo by mě, jak by to dotyční zhodnotili dnes. S odstupem času mě mrzí jediné a to, že jsem si nesehnal na každou sobotu byt, abych mohl chodit i na digipiva. Tak snad to budu moc někdy napravit.

Ale jak říkám zkuste se zamyslet, co jste se zajímavého dozvěděli, koho jste potkali a co se vám nejvíc líbilo a nemusíte to sdílet na vaše sociální sítě, stačí když to napíšete sem do komentářů. Vsadím se, že to Jindru potěší a já možná poznám někoho nového.

Závěr

Přihlásil bych se na #digisemestr znovu? Rozhodně, bylo to vynikající a nebojím se to doporučit i vám. Zvažujete-li, že se budete marketingu věnovat, tak vám #digisemestr může otevřít spoustu obzorů a otevřít vám nové dveře.

Ještě jednou bych chtěl poděkovat všem, kteří se na tomto projektu podíleli a to, ať jde o tým Jindry Fáborského, který celou akci připravoval, tak také bych chtěl poděkovat všem “spíkrům”, kteří nám věnovali čas!

Od mého posledního článku uplynulo spoustu dnů, za což může fakt, že momentálně jedu na plné obrátky a věřím, že se to v příštích týdnech zlepší a opět sem začnu vkládat zajímavý marketingový obsah. Ostatně e-shopařská sezóna brzy skončí a bude víc času na blog.

Martin Žatkovič
Internetový polomág z Plzně. Polomág píšu, protože se ještě mám co učit, ale nějaké ty čáry máry už umím! Mezi moje záliby patří internetový marketing, cyklistika a autoturistika. Přičemž jednoho dne bych rád lítal s dronem!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *