E-shopařská velmoc brzy vykrvácí!

Konec e-shopařské velmoci!

Česká republika je e-shopařskou velmocí. Spolu se svými 36 000 e-shopy jde o stát, ve kterém připadá nejvíc e-shopů na tisíc lidí. Proč se tato skutečnost může brzy změnit a e-shopařům může brzy odzvonit, se dočtete právě nyní!

Proč máme v Česku hodně e-shopů?

V naší malebné zemi je spousta e-shopů různých kvalit a e-shop v dnešním světě vlastní kde kdo. Nenapadlo se vás někdy zeptat, proč tomu tak je? Mě napadají hned dva důvody:

  • Dropshipping
  • Shoptet, Webreal,…

Prvním důvodem je dropshipping neboli napojení na velkoobchod, v rámci kterého si člověk napojí e-shop na sklad velkoobchodu a ten za něj pak vyřizuje objednávky a odesílá je zákazníkům. Tudíž odpadá povinnost vytvořit si vlastní sklad, který spoustu lidí odradí.

A druhým důvodem jsou e-shopová řešení, jako je shoptet, webreal a další jim podobné, které minimalizují cenu technického řešení na minimum. Tudíž se jakožto podnikatel e-shopista můžete zajímat o další důležité úkoly, jako je marketing a obsah.

Kombinace výše uvedených faktů způsobuje to, že si lidé myslí, že e-shop může mít každý a pak to tak vypadá! Vlastnit e-shop to není jenom o tom naplnit produkty a doufat, že to bude fungovat. O e-shop je nutné se starat!

Proč je spoustu e-shopů nekvalitních?

Spoustu českých e-shopů je proto nekvalitních, jelikož postrádají kvalitní produkty, ke kterým by tvořili pořádný obsah, který by uživatele zajímal a bohužel nebudují se zákazníky vztah.

Také je to o přístupu, spoustu e-shopů si lidé založí “jako bokovku” a takto to fungovat nemůže. Nelze e-shop spustit a doufat, že budu mít pasivní příjem! A takto to spoustu lidí udělá, spustí a tím to pro ně končí. Jednou za týden zajdou na poštu s balíkem pro zákazníka a to je vše.

E-shop je nutné brát vážně, nebát se investovat do marketingu, který přivádí zákazníky a pořádně to rozjet. Samosebou, že musíte mít po ruce kvalitního konzultanta nebo agenturu, která vám pomůže a bude vašim vynikajícím společníkem.

Kdo může ohrozit českého průměrného e-shopaře?

Amazon a e-shopy, které se nebojí dělají svůj bussines srdcem. Vstup Amazonu na český trh je v podstatě již na spadnutí, jelikož již hledají “lokalizátory” (překladatele) obsahu pro jejich novou českou verzi. A myslím si, že díky infrastruktuře, kterou si zde již nějaký ten pátek budují se jim vstup na český trh povede.

Doplněno 29.9.2017 na podnět od kolegy Miloše Zlesy: V posledních měsících je patrný také nárůst AliExpresu, který se momentálně šíří nejvíc díky předávání zkušeností od člověka k člověku. (alespoň v mém okolí). Budou dvě áčka záhubou pro naše e-shopy?

pzn. red.: Podívejme se na Lidl, který teď v září vstoupil na český trh s jejich lidl-shop.cz, který za první den jejich veřejného fungování údajně získal 25 000 objednávek.

Ale nejsou to jen velké e-shopy a silné značky, které mohou v budoucnosti ohrozit průměrného českého e-shopaře. Ten, kdo svůj e-shop dělá s opravdovým srdcem, o zákazníky nebude mít nouzi. Je třeba myslet na veškeré kanály, být vidět a hlavně mít kvalitní produkt a dávat zákazníkům přidanou hodnotu!

Závěr

Rozhodně do vás nebudu vtloukat to, že mám pravdu. Jde o můj názor a skutečnost může být jiná, soudím dle svého okolí a dle zkušeností, které jsem jakožto zákazník získal. A co vy, myslíte si, že průměrným e-shopařům již brzy odzvoní?

Martin Žatkovič
Internetový polomág z Plzně. Polomág píšu, protože se ještě mám co učit, ale nějaké ty čáry máry už umím! Mezi moje záliby patří internetový marketing, cyklistika a autoturistika. Přičemž jednoho dne bych rád lítal s dronem!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *