Přemýšleli jste někdy o internetovém marketingu?

Jak začít s internetovým marketingem?

Dnes vám ukážu, jak jsem s internetovým marketingem začal. A doporučím vám, jak s ním můžete i vy začít hned teď! Neudělejte chybu, jako ostatní a vkročte do toho rovnýma nohama!

Řeknu vám, jaké jsou předpoklady pro to zvládat práci marketéra a kde se můžete něco naučit. A kdo ví, možná se na konci potkáme u nás v kanceláři!

Možná se ptáte, proč o tomto tématu píšu? Je to prosté, spoustu lidí v mém okolí ještě neví. Neví, co budou dělat a kde se usadí, na jakou vysokou se vydají a jak se budou dál ve svých životech realizovat. Tento článek by vám mohl ukázat, jak moc snadné to je!

Mám na to?

Jde o jednu ze základních otázek, kterou si položíte pravděpodobně na začátku. A to, jestli na to máte?

Rozhodně, jelikož v rámci internetového marketingu je spoustu pozic a rozhodně to nestojí celé na univerzálních lidech, kteří musí umět vše. Každý je nějak specializovaný, sám se snažím mít co největší rozhled a u toho se specializovat na několik věcí, o kterých si myslím, že se vzájemně doplňují.

Dovolil jsem si vytvořit seznam několika pozic, o kterých si myslím, že jsou jedny z nejběžnějších a že do budoucna budou fungovat.

  • Copywriter – Píše awesome texty na web.
  • SEO konzultant – Stará se o weby klientů, aby byli vidět ve vyhledávání.
  • PPC konzulzant – Stará se o reklamy ve vyhledávání a obsahové síti.
  • Webový analytik – Za tímto člověkem všichni chodí v případě, že je zajímají nějaké informace.
  • UX designér – Stará se o intuitivnost stránek a zvyšuje zisky e-shopu.
  • E-mailer – Stará se o e-mailové kampaně.
  • Content manager – Stará se o klientovo účty na sociálních sítí.
  • Project manager – Tento člověk má na starost několik projektů, které řídí a rozdává práci jednotlivým lidem.

Vsadím se, že každý z vás, který čte tento článek by se dokázal na jakékoliv z výše uvedených pozic usadit. Na některé jenom píšete pěkné texty, jindy kreslíte grafiku, anebo si můžete trošku započítat s čísly v rámci webové analytiky.

Bonusem je pak skutečnost, že veškeré výše uvedené pozice můžete dělat bez toho, aniž byste měli vysokou školu, stačí vám pouze odhodlání a chuť učit se něco nového!

Kde se něco dozvím?

Rozhodně se spoustu věcí dozvíte v kurzu Digitální garáže od Google nebo v rámci prestižního studia #digisemestr, ale na další ročník si pravděpodobně budete muset počkat na příští září.

Ale samosebou musíte jít štěstí napřed a nepředpokládat, že vám informace vtlučou do hlavy v nějakém kurzu. Je třeba bádat a zkoumat, jelikož internet je plný spousty zdrojů. Například na Twitteru naleznete spoustu lidí, kteří publikují a sdílí zajímavý obsah!

Jak dál pokračovat?

Možná se ptáte, jak dál pokračovat? Již víte, že by vás mohlo něco bavit a víte, kde zjistíte nějaké zajímavé informace, ale jak dál pokračovat?

Rozhodně si něco zjistěte a projděte Digitální garáží a v případě, že se vám to bude líbit, tak se nebojte napsat do nějaké větší agentury, kde si vás vezmou pod křídla zkušení lidé, kteří vás vše naučí.

Můžete navštívit web Vzdělávej.se, kde naleznete mnoho videí týkající se marketingu, které vás mnohé naučí a možná inspirují k dalším krokům. Jestliže jste z Plzně a okolí, tak neváhejte přijít na Marketingovou Plzeň, kde máte možnost potkat lidi z praxe a mnohé se od nich dozvědět.

To není vše! Jestli se vám tato myšlenka líbí, tak vám sem přikládám můj krátký příběh, jak jsem se začal internetovému marketingu věnovat. A kdo ví, možná to bude ten poslední impulz k tomu začít!

Jaký je tedy můj příběh?

Začínal jsem jako vývojář, to snad každý ví, ale není to cesta, kterou musí projít každý. Lákalo mě to k marketingu, protože dobrá aplikace mnohdy nestačí, člověk se musí umět prodat a tak jsem začal po-očku pokukovat po internetovém marketingu.

Nejprve jsem si prošel kurzem Digitální garáže od Google, který mi ucelil doposud známé informace a rozšířil o další nové nápady. Následně jsem začal sledovat spoustu expertů a blogů z oboru, o kterých se zde v brzké době zmíním.

Udělal jsem si certifikaci, která mi dala základ s PPC kampaněmi a zároveň jsem se začal víc věnovat UX a webové analytice. Bohužel jsem se s tímto směrem nesetkal s pochopením u tehdejších šéfů a byl jsem nucen firmu, ve které jsem pracoval, opustit.

Přešel jsem do ANT studia, kde jsem si plnil svůj sen. Kde jsem pracoval po boku zkušených kolegů, se kterými se navzájem motivujeme a vymýšlíme stále nové věci!

Po roce a půl v ANTu jsem přešel do Taste Medio, kde si mám možnost sáhnout na velké projekty a propojit všechny zkušenosti v promyšleném Cross-Chanel Marketingu.

Lituji toho, že jsem přestal dělat vývoj? NE, marketing je super a rozhodně bych to udělal znovu, kdybych se vrátil zpátky v čase.

Závěr

Často říkám, že každý může dělat, co chce, ale musí chtít! Rozhodně počítejte s tím, že je nejnutnější získat zápal pro věc! Musíte být odhodláni něčeho dosáhnout a stále se učit nové věci. Nesmíte zamrznout a hlavně se nebojte! Nikdo vám hlavu neutrhne!

Martin Žatkovič
Internetový polomág z Plzně. Polomág píšu, protože se ještě mám co učit, ale nějaké ty čáry máry už umím! Mezi moje záliby patří internetový marketing, cyklistika a autoturistika. Přičemž jednoho dne bych rád lítal s dronem!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *