Přemýšleli jste někdy o internetovém marketingu?

Jak začít s internetovým marketingem?

Dnes vám ukážu, jak jsem s internetovým marketingem začal. A doporučím vám, jak s ním můžete i vy začít hned teď! Neudělejte chybu, jako ostatní a vkročte do toho rovnýma nohama!

Řeknu vám, jaké jsou předpoklady pro to zvládat práci marketéra a kde se můžete něco naučit. A kdo ví, možná se na konci potkáme u nás v kanceláři!

Možná se ptáte, proč o tomto tématu píšu? Je to prosté, spoustu lidí v mém okolí ještě neví. Neví, co budou dělat a kde se usadí, na jakou vysokou se vydají a jak se budou dál ve svých životech realizovat. Tento článek by vám mohl ukázat, jak moc snadné to je!

Mám na to?

Jde o jednu ze základních otázek, kterou si položíte pravděpodobně na začátku. A to, jestli na to máte?

Rozhodně, jelikož v rámci internetového marketingu je spoustu pozic a rozhodně to nestojí celé na univerzálních lidech, kteří musí umět vše. Každý je nějak specializovaný, sám se snažím mít co největší rozhled a u toho se specializovat na několik věcí, o kterých si myslím, že se vzájemně doplňují.

Dovolil jsem si vytvořit seznam několika pozic, o kterých si myslím, že jsou jedny z nejběžnějších a že do budoucna budou fungovat.

  • Copywriter – Píše awesome texty na web.
  • SEO konzultant – Stará se o weby klientů, aby byli vidět ve vyhledávání.
  • PPC konzulzant – Stará se o reklamy ve vyhledávání a obsahové síti.
  • Webový analytik – Za tímto člověkem všichni chodí v případě, že je zajímají nějaké informace.
  • UX designér – Stará se o intuitivnost stránek a zvyšuje zisky e-shopu.
  • E-mailer – Stará se o e-mailové kampaně.
  • Content manager – Stará se o klientovo účty na sociálních sítí.
  • Project manager – Tento člověk má na starost několik projektů, které řídí a rozdává práci jednotlivým lidem.

Vsadím se, že každý z vás, který čte tento článek by se dokázal na jakékoliv z výše uvedených pozic usadit. Na některé jenom píšete pěkné texty, jindy kreslíte grafiku, anebo si můžete trošku započítat s čísly v rámci webové analytiky.

Bonusem je pak skutečnost, že veškeré výše uvedené pozice můžete dělat bez toho, aniž byste měli vysokou školu, stačí vám pouze odhodlání a chuť učit se něco nového!

Kde se něco dozvím?

Rozhodně se spoustu věcí dozvíte v kurzu Digitální garáže od Google nebo v rámci prestižního studia #digisemestr, ale na další ročník si pravděpodobně budete muset počkat na příští září.

Ale samosebou musíte jít štěstí napřed a nepředpokládat, že vám informace vtlučou do hlavy v nějakém kurzu. Je třeba bádat a zkoumat, jelikož internet je plný spousty zdrojů. Například na Twitteru naleznete spoustu lidí, kteří publikují a sdílí zajímavý obsah!

Jak dál pokračovat?

Možná se ptáte, jak dál pokračovat? Již víte, že by vás mohlo něco bavit a víte, kde zjistíte nějaké zajímavé informace, ale jak dál pokračovat?

Rozhodně si něco zjistěte a projděte Digitální garáží a v případě, že se vám to bude líbit, tak se nebojte napsat do nějaké větší agentury, kde si vás vezmou pod křídla zkušení lidé, kteří vás vše naučí.

Nevím, jak v ostatních městech, ale tady u nás v Plzni vám mohu doporučit firmu, ve které budete moci pracovat po mém boku. Budeme spolu moci řešit zapeklité problémy online světa a rozhodně se dozvíte nějaké zajímavé informace, o které se jinde než se svými kolegy nedělím! Zkuste stáž zaměřenou na online marketing v ANT studiu!

To není vše! Jestli se vám tato myšlenka líbí, tak vám sem přikládám můj krátký příběh, jak jsem se začal internetovému marketingu věnovat. A kdo ví, možná to bude ten poslední impulz k tomu začít!

Jaký je tedy můj příběh?

Začínal jsem jako vývojář, to snad každý ví, ale není to cesta, kterou musí projít každý. Lákalo mě to k marketingu, protože dobrá aplikace mnohdy nestačí, člověk se musí umět prodat a tak jsem začal po-očku pokukovat po internetovém marketingu.

Nejprve jsem si prošel kurzem Digitální garáže od Google, který mi ucelil doposud známé informace a rozšířil o další nové nápady. Následně jsem začal sledovat spoustu expertů a blogů z oboru, o kterých se zde v brzké době zmíním.

Udělal jsem si certifikaci, která mi dala základ s PPC kampaněmi a zároveň jsem se začal víc věnovat UX a webové analytice. Bohužel jsem se s tímto směrem nesetkal s pochopením u tehdejších šéfů a byl jsem nucen firmu, ve které jsem pracoval, opustit.

Přešel jsem do ANT studia, kde si plním svůj sen. Kde pracuji po boku zkušených kolegů, se kterými se navzájem motivujeme a vymýšlíme stále nové věci! A hlavně moje práce má konečně smysl!

Lituji toho, že jsem přestal dělat vývoj? NE, marketing je super a rozhodně bych to udělal znovu, kdybych se vrátil zpátky v čase.

Závěr

Často říkám, že každý může dělat, co chce, ale musí chtít! Rozhodně počítejte s tím, že je nejnutnější získat zápal pro věc! Musíte být odhodláni něčeho dosáhnout a stále se učit nové věci. Nesmíte zamrznout a hlavně se nebojte! Nikdo vám hlavu neutrhne!

Martin Žatkovič
Internetový polomág z Plzně. Polomág píšu, protože se ještě mám co učit, ale nějaké ty čáry máry už umím! Mezi moje záliby patří internetový marketing, cyklistika a autoturistika. Přičemž jednoho dne bych rád lítal s dronem!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *