Jaký byl první den E-shop summitu & expo

Dnes jsem si pro vás připravil menší „rychloreport“ z prvního dne konference #ESSE18, neboli E-shop summitu & expa, na kterou jsem se za ANT studio vydal spolu s kolegou Petrem Krauzem.

V tomto článku nezpracovávám všechny přednášky podrobně, uvádím zde jen pár myšlenek, které si z prvního dne odnáším a které mi přijdou užitečné. Samosebou zde popisuji body pouze ze přednášek, na kterých jsem byl, tudíž ze kterých si něco málo odnáším. 🙂

Už od rána jsme začali spolu s Petrem v sále E-shop summitu, který na nás působil obsahově velice zajímavě.

Jenda Perla – „Trendy v českém e-commerce, aneb je váš e-shop další na řadě?“

Šlo o velice zajímavou přednášku na téma „trendovosti“ e-shopů a jejich aktuální vývoj. Dle statistik, které měří pomocí jejich scrapovacího nástroje, došli k závěru, že počtu e-shopů v Česku neubývá ba naopak přibývá.

Následně poukázal na fakt, že se meziročně zvyšuje procento vyhledávání brandových výrazů (+20 %), je zcela vyšší než vyhledávání názvů běžných hlavních kategorií. (Na pozicích samosebou kraluje Heuréka a Zboží)

A poukázal na fakt, že počty e-shopů korelují s vývojem trendů a že strmý nárůst může znamenat tvrdý pád. Budování značky = eazzy win.

Mimochodem e-shop Patro.cz je 3. největší e-shop (po Alze a Mallu), dle počtu kategorií ve kterých mají produkty. Ve všech ostatních metrikách silně pokulhává….

Další čtení: https://www.dataweps.com/cs/reference/trendy-v-ceskem-e-commerce-esse-2018/

Matez Jindra a Honza Páv z Lovebrand – „Jak vás výzkum mezi zákazníky dovede k lepší značce“

Další velice povedená přednáška z dnešního dne byla přednáška od Jindry Mateze a Honzy Páva z Lovebrand, kteří nám ukázali několik metod, jak rychle a lépe poznat své zákazníky k tomu, abychom vytvořili lepší brand.

Online focus group nebo jednoduchý dotazník zvládne úplně každý, o čemž nás přesvědčili. Kvalita mnohdy může být lepší než kvantita či naopak. Je nutné otevřít se změnám, protože se možná dozvíte i to co nechcete!

Jednoduchý dotazník pak zvládne úplně každý, který chce trošku víc poznat své klienty, samosebou se musíte dívat na souvislosti. Nějakou zpětnou vazbu vám dá zákazník, který vás miluje a jinou jiný!

Přednáška a další čtení: http://www.lovebrand.cz/static/eshop-summit/

Adam Ježek a Iva Baltaretu z GetFound – „E-shop + blogeři = VSL“

Každý, kdo přišel na přednášku s myšlenkou, že linkbuilding a spolupráce s blogery je jen o penězích, byl vyveden z omylu. Není to jen o čtenosti blogu, ale zejména o cílové skupině. Může být lepší kontaktovat menší blogy než jeden velký blog.

Vše by mělo být o komunikaci a budování vztahu, zkrátka nelze práci uzavřít fakturou. Linkbuilding a spolupráce s blogerem je dlouhodobou činností. Blogery je dobré si hýčkat a starat se o ně, jinak špatně dopadneme, mají velkou sílu stejně jako Youtubeři.

Spoustu tipů, jak najít ideálního blogera, jak o spolupráci pečovat a také jak se zamýšlet nad instagramem. To vše nám předal Adam a Iva, díky za super pointy!

Katarina Vavríková – Samba.ai

Představení zajímavého nástroje k segmentaci zákazníků, automatizovaného e-mailingu a personalizace e-shopu. Samosebou GDPR ready a i pro menší e-shopy, kde bude trvat učení delší dobu. Nasadila nám brouka do hlavy a možná ji někdy využijeme.

Panelová diskuze o expanzi do zahraničí.

Téma expanze do zahraničí je snad nekonečné, ale o to víc je zajímavé. Panelová diskuze na podobné téma nás čeká také v rámci Marketingové Plzně, která proběhne v následujícím týdnu v Plzni.

Základní body, které je dobré ujasnit si vize a cíle, samosebou připravit se důkladnou předvstupní analýzou, která by vám měla říct, jestli je daný trh správný pro expanzi.

Je nutné trh poznat a rozhodnout se, které produkty budou táhnout a které nikoliv. Samosebou připravit na to svoji logistiku, sklad a také svoji zákaznickou podporu, která je asi nejdůležitějším bodem expanze do zahraničí.

Klasika, že?

Petr Svoboda – Studie o růstů e-shopu

Petr Svoboda, zakladatel ostravského Shopsysu, nám povídal o tom, co je nutné udělat, aby se z malého e-shopu stal e-shop střední a co nás bude pravděpodobně čekat. Česko je e-shopová velmoc a spoustu e-shopů je malých. Ten, kdo je všechny překoná a stane se středně velkým, překoná až 98% jiných e-shopistů.

Zároveň nám ukázal rozdělení e-shopů na malé, střední, středně velké, velké a leadery v oboru, kteří točí neskutečné množství objednávek denně, tak schválně, kam zapadá váš e-shop?

Aktuálně začíná setkání Eshopista na téma „Růst z malého na velký e-shop“, tudíž jdu dávat pozor a ozvu se zase zítra. Děkuji za přečtení, doufám, že se zítra potkáme! Proberu s vámi #SEO, #UX, #WebovouAnalytiku a vše co vás napadne.

Martin Žatkovič
Internetový polomág z Plzně. Polomág píšu, protože se ještě mám co učit, ale nějaké ty čáry máry už umím! Mezi moje záliby patří internetový marketing, cyklistika a autoturistika. Přičemž jednoho dne bych rád lítal s dronem!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *