Jaký byl PPC a Social #digisemestr?

Jaký byl PPC #digisemestr?

Právě sedím ve vlaku z pátého #digisemestru a rozhodl jsem se, že opět napíšu nějaký článeček, zkrátka malý report toho, co jsem se v rámci posledních sobot naučil.

Jelikož se minulý článek mnoha lidem líbil, tak jsem se rozhodl, že napíšu pokračování! Tak doufám, že si jej také užijete, je tam ukryto několik postřehů (pointů), takže se dozvíte i něco zajímavého!

PPC a RTB

Na PPC sobotu jsem se velmi těšil a to i přestože v srdci zapínám SEO. Ano, je tomu tak jsem optimalizátor, i když tyto dvě disciplíny spolu “válčí”, tak si myslím, že spojením těchto dvou bodů můžeme dojít k něčemu ojedinělému, co dokáže udělat vynikající výsledky!

PPC od Petry a Karla

První PPC sobota byla v režii známé Petry Větrovské a Karla Rujzla, kteří opravdu věděli, o čem mluví! Nejprve nám řekli naprosté základy toho, jak to chodí. Ukázali nám spoustu zajímavých tipů, co a jak řešit. A na konci se podělili o to, jak to reálně funguje v agentuře nebo na volné noze.

Druhou sobotu pak přednášela opět Petra, která nás zasvětila do tajů remarketingu a to i toho dynamického. Jednoduše úžasné!

Pár “pointů” z přednášky:

  • Je lepší začít v novém rozhraní AdWords.
  • SEO a PPC je jako jing-jang.
  • QS (QualityScore) je jako slon a má paměť.
  • Remarketing by se měl vyhodnocovat zvlášť.
  • A spoustu dalších zajímavých informací…

Poučili nás o tom, že chceme-li dělat marketing, tak nesmíme mít puštěný AdBlock (já jej nemám už nějaký ten pátek) a také jsem se dostal na slajd! Tak či onak se to všem lidem líbilo, co jsem tak slyšel a rozhodně to spoustu lidí motivovalo k tomu se o PPCčka zajímat!

A to není vše každého studenta #digisemestru čeká školení PPC reklamy v AdWords, na které jdu sám v příštím týdnu, takže je to naprosto úžasné!

Real Time Bidding

O RTB jsme měli již druhou přednášku, první byla v rámci první hodiny a všichni jsme z ní byli v rozpacích. To se ale Ondřej Synčák a Martin Jirman z AdFormu snažili rozbít a poskytnout nám další informace pěkně od začátku!

V přednášce se opět zmiňoval důvod, proč je RTB důležité a proč bychom se mu měli věnovat. Řekl bych, že nám řekli spoustu zajímavých informací, ale k nějakému hlubšímu pochopení a ukázání by byl ideální například workshop.

Každopádně RTB bude pravděpodobně budoucnost online reklamy, což potvrzuje záměr organizátorů #digisemestru a to nadchnout nás pro tento obor a také dokonalé případové studie, které nám ukázali!

Sociální sítě

Na sociálních sítích trávíme každý spoustu času. Jde o média, která jsou neustále víc a víc využívána napříč celou společností a kdo na žádné sociální síti není, jako by neexistoval. A díky datům, které o sobě každý dobrovolně poskytujeme, dáváme marketérům perfektní možnost servírovat reklamy!

Rozhled do sociálních sítí

Dříve než jsme se pustili do reklamy na sociálních sítí nám Iveta Oršulíková ukázala, které sociální sítě známe a které stojí za to využívat. Každou sociální síť se snažila k něčemu přirovnat a ukázala nám, které sociální sítě mají smysl a které ne.

Následně nastoupil Jan Pátek z Bussines Factory z Brna a ukázal nám teorii reklamy na Facebooku, jak můžeme například cílit na naše stávající zákazníky pomocí e-mailů a připravil nás na školení praktické Facebook reklamy, které nás čeká v příštích měsících.

Tečkou na závěr sociálního dne byla pak Andrea Hurychová, která nám povídala o tom, jak fungují influenceři z pohledu marketingu a proč je dobré s nimi počítat.

Point pro důkladné čtenáře: V případě, že se snažíte inzerovat na Instagramu, tak je dobré využít k tomu aplikaci Bussines Manager a nevytvářet reklamy v aplikaci Instagramu. Ivča má dokázané, že reklama z BM má daleko lepší výsledky, než ta mimo BM.

LinkedIn je mrtvý!

Myslíte si, že LinkedIn má smysl pro něco jiného, než pro HR a stalking přátel ze základní nebo střední školy? Pak by vás Jindřich Faborský vyvedl z omylu, tedy alespoň to tak dokazoval na své přednášce o této sociální síti.

Svým povídáním dokázal, že není dobré vždy “tupě” následovat každou úspěšnou případovou studii nebo seznam bodů, které rozhodně musíte udělat a že je lepší ke všem těmto věcem přistupovat trošku kriticky a výsledky se snažit testovat.

Domácí úkol

Jak jsem psal v prvním článku o #digisemestru, tak nás v tomto ročníku čekají domácí úkoly, se kterými si organizátoři dali opravdu práci. Již nějaký ten týden probíhá domácí úloha z nástroje Bidding Manager, kterou pro nás připravili sami tvůrci, a je neskutečně awesome!

V týdnu k tomu vydám další článek, kde budu popisovat moje myšlenky v této soutěži, jaké kroky jsem provedl a co se mi nepovedlo. Tudíž doporučuji najít si sem ještě cestu.

Další mladí studenti?

Tentokrát jsem se opět potkal s dalšími studenty, se kterými jsem toho opět hodně probral! Jedním z nich byla Tereza Mrázková, která potřebovala poradit s optimalizací webu pro vyhledávače na webu italskyinterier.cz, který se zabývá prodejem italského nábytku. Terku zajímalo, jak pomoc webu ve vyhledávání, tudíž jsem doporučil základní optimalizaci kategorií.

Na poslední sobotě jsem potkal Hanku Burdík, které jsem poradil s webem mamradvino.cz, na kterém si můžete objednat ochutnávku vína, která vám bude chodit každý měsíc.

Závěr

#digisemestr je úžasná akce a pokaždé se těším na sobotu, až přijedu do Prahy a naučím se něco nového. Tým v čele s Jindřichem Fáborským, prostě pořádat konference umí a tady to jen a jen dokazuje. V příštích týdnech nás čeká pohled do různých nástrojů, do webové analytiky a k brandingu.

Rozhodně je na co se těšit! Držte mi palce v úkolu. Je 22:45, vlak právě přijíždí do Plzně a mě čeká zasloužená postel po dlouhém týdnu! V rámci čekání na další článek si můžete přečíst ten o prvních sobotách na #digisemestru nebo o tom, jak začít dělat internetový marketing.

Martin Žatkovič
Internetový polomág z Plzně. Polomág píšu, protože se ještě mám co učit, ale nějaké ty čáry máry už umím! Mezi moje záliby patří internetový marketing, cyklistika a autoturistika. Přičemž jednoho dne bych rád lítal s dronem!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *