Nový formát reklamy – Messenger

Před nedávnem spoustu lidí psalo o tom, že Facebook začne vkládat reklamy do Messengeru a ta chvíle je tady. Je možné, že jste žádnou reklamu v tomto chatovacím nástroji od Facebooku neviděli nebo jste klikli právě na moji reklamu, kterou jsem sem vložil. Jaké jsou výhody této reklamy? Kolik ta sranda stojí a jak to vypadá naleznete v tomto článku.

Výhody reklamy v Messengeru

Z pohledu uživatele vidím v reklamě v Messengeru jen samé nevýhody a nutí mě pokládat si otázky, jestli mě Alzák bude rušit i při chatování s přáteli. Na druhou stranu v tomto chci vidět příležitost pro to, jak dostat reklamy a můj obsah k zákazníkům mých klientů a tak je posouvat dál.

Říkám si, že možné využití by tato reklama mohla mít ve spojení s chatovacími boty, se kterými experimentuji už i já a snažím se navrhnout jejich praktické využití na webu našeho města – (Plzen.eu), pro které momentálně zpracovávám jeden projekt.

Stejně tak by se tato reklama mohla využít k ještě agresivnějšímu remarketingu a mohla by uživatele nutit ještě víc k tomu, aby nakoupil. Každopádně přinesou nové příležitosti reklamy, na které se můžeme jen a jen těšit.

Vzhled reklamy v Messengeru

Ještě jste žádnou reklamu v Messengeru neviděli? Tak tady pro vás mám náhledy z BMka a z applikace v telefonu:

Náhled, jak by vypadal odkaz na můj článek o STDC právě v messengeru
Náhled, jak by vypadal odkaz na můj článek o STDC právě v Messengeru

Cena reklamy v Messengeru

Možná vás bude zajímat, kolik tato sranda bude stát, jestli má smysl se tomu věnovat, anebo ne. Dost pravděpodobně bude reklama velmi levná (za klik), jelikož se nebudete muset přeplácet s ostatními inzerenty.

Avšak znáte to, skóré relevantnosti rozhoduje, je třeba zacílit na správné publikum a také vytvořit dobré CTA (Call-To-Action), mít lákadlo, které bude uživatele zajímat a hlavně jej po kliknutí nezklamat.

Jestliže dosahujete dobrých dosahů, skóre relevantnosti reklam se vám drží na 9, tak reklama v Messengeru by mohlo být zajímavé zpestření. A ještě jedna věc, jedná se o novinku, takže bohužel tyto reklamy neuvidí každý, protože ne každému bylo toto povoleno, tudíž je třeba počítat zprvu s menším dosahem.

Pozn. red. – sám jsem reklamu v Messengeru viděl cca 3x a to u Rohlik.cz

Reklama v Messengeru
Reklama v Messengeru

Jak si tato reklama stojí

Co bych to byl za online markeťáka, kdyby mě nezajímalo, jak si reklama stojí, jestli se ji daří a jak funguje. Původně jsem chtěl provést vlastní test na internetovém obchodě MapList.cz, kde bych porovnával funkčnost těchto dvou reklam, avšak díky přednosti jiné zprávy jsem nemohl odpálit krásný typ na výlet, který by mohl přilákat lidi.

Tudíž výsledky budou brzy: Tudíž výsledky budou a očekávám je již v neděli 27.8., tak snad to dobře dopadne. Jestli chcete být informováni mezi prvními, tak sledujte tento blog.

Dle zdroje newsfeed.cz se reklama zobrazuje zatím velmi omezeně (data z 2.8.2017). Z jejich reklamy, která měla čtenost 60 000 lidí tuto reklamu vidělo cca 72, což je dost malé procento! Ale já reklamu nezatracuji a jak říkám snad brzy budu mít vlastní statistiky, tak držte palce ať jsou dobré!

Závěr

Opět jak říkám rád, kdo zareaguje první, ten bude moci vydělat. Nízké ceny a zvědavost lidí vám automaticky pomůže. Stačí to jenom zkusit. A co vy, jaké máte zkušenosti s reklamou na sociálních sítí? Podělte se se mnou.

Martin Žatkovič
Internetový polomág z Plzně. Polomág píšu, protože se ještě mám co učit, ale nějaké ty čáry máry už umím! Mezi moje záliby patří internetový marketing, cyklistika a autoturistika. Přičemž jednoho dne bych rád lítal s dronem!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *