Reklama ve vyhledávání v roce 2017

CoverReklamavevyhledávání

V dnešním článku se podíváme na zoubek reklamě ve vyhledávání, která dokáže na váš web přilákat spoustu lidí a stojí na ní nejeden e-shop. Je to správně? O tom si budete moc udělat obrázek sami po přečtení dnešního článku.

Řekneme si, jak taková reklama ve vyhledávání vypadá, jak to funguje a jak se inzeruje na Google a Seznamu, případně kde se vzdělávat.

Reklama ve vyhledávání se využívá tam, kde SEO nestačí, ať už z jakéhokoli důvodu, protože vidět a být viděn, to je, oč tu běží. Na rozdíl od SEO však reklama ve vyhledávání nemusí být tak relevantní, protože tam rozhodují peníze.

Dobře, nelze zobrazit reklamu na postele při dotazu “internet do domácnosti”, to by vás stálo asi hodně úsilí a porušili byste nejednu ze zásad reklamy, ale rozhodně můžete pomocí placené reklamy předběhnout i ty nejkvalitnější weby, které mají propracovaný linkbuilding, obsah a jsou dle doporučení od vyhledávačů.

Vzhled reklamy?

Vzhled takové placené reklamy je v podstatě stejný, jako vzhled organických výsledků. Stejně jako na Seznamu, tak i na Google je reklama označena nenápadným stickerem – “polotlačítkem” se zeleným nápisem reklama a je jí vyhrazeno prvních pár pozic ve vyhledávání.

Vzhled reklamy ve vyhledávání Google
Vzhled reklamy ve vyhledávání Google

Na obrázku výše vidíte typické reklamy ve vyhledávání, které od normálních výsledků vyhledávání můžete odlišit pomocí různých rozšíření. Aitom například má rozšíření o popisky a WebDevel má rozšíření o podstránky.

Tyto rozšíření byste v organickém vyhledávání získávali těžce a nemusíte se bát, v blízké budoucnosti se k rozšířením vrátíme ve článku.

Jak to funguje?

Celé je to lehké, máte seznam klíčových slov, na které se chcete zobrazovat. Tyto klíčová slova si rozřadíte do seznamů – do takzvaných sestav a pro každou sestavu vytvoříte jeden nebo víc inzerátů.

Inzeráty následně můžete doplnit o různá rozšíření, jako je rozšíření na již zmíněné podstránky, další popisky, anebo o rozšíření na volání, které funguje na mobilních telefonech. Čímž můžete udělat reklamu relevantnější a zajímavější pro čtenáře.

Pro jednotlivá klíčová slova můžete stanovit cenu, kterou jste ochotni zaplatit za proklik. Případně stanovíte vylučující slova v reklamní sestavě nebo nastavíte, kdy vaše kampaň má fungovat.

Až sem jste mohli vše ovlivnit, ale teď už vše záleží na algoritmech daného vyhledávače, který jakmile potencionální zákazník zadá vaše klíčové slovo do dotazu, jde a vyhodnocuje, jestli zobrazí vaší reklamu a to pomocí aukce.

Aukční systém?

Ano, jde o aukční systém, který si vybere všechny reklamy, které cílí na dané klíčové slovo, pak odebere ty, které cílí na jinou zemi a pak hodnotí reklamu – do hodnocení se započítávají prvky, jako jsou cena, kvalita, formát a očekávaný dosah.

Dle tohoto hodnocení se vyberou vítězové dle bodů, které získají a vypíší se na stránku. V případě, že uživatel klikne na váš inzerát, tak platíte takovou částku, kterou musíte, abyste se udrželi na zobrazené pozici.

Google nebo Seznam?

V České republice máme dva dominantní vyhledavače, jsou jím Seznam a Google, každý z těchto vyhledavačů má svoje rozhraní pro reklamy, u Seznamu jde o Sklik a u Google jde o rozhraní AdWords.

V podstatě jde v obou dělat to samé – nastavujete reklamy a získáváte informace o úspěšnosti, přičemž Sklik mi přijde takový pomalejší a jemně hloupější, nejde tam toho udělat tolik, co u Google, což je pochopitelné, že?

Rozhraní Sklik
Rozhraní Sklik

Jestliže chcete inzerovat vyhledávání, tak vám doporučuji zkusit oba dva vyhledávače a pak uvidíte, kde budou lepší výsledky a toho bych se pak nebál držet. Přeci jen spoustu lidí stále využívá Seznam a AdWords neumí inzerovat ve vyhledávání od Seznamu a opačně to také nefunguje.

Jak se vzdělat?

Vzdělávat se můžete buď oficiální cestou, například u Google, který má program pro studium, které je zakončené certifikací, která platí jeden rok. Nebo si můžete najít nějakého experta, který dává školení.

Závěr

Reklama ve vyhledávání je prostě jedním ze základním kamenům ve světe reklamy v roce 2017. Spolu se SEO a reklamou na Facebooku prostě jedou.

Těším se u dalšího článku v úterý na téma krizové komunikace na sociálních sítí.

 

Martin Žatkovič
Internetový polomág z Plzně. Polomág píšu, protože se ještě mám co učit, ale nějaké ty čáry máry už umím! Mezi moje záliby patří internetový marketing, cyklistika a autoturistika. Přičemž jednoho dne bych rád lítal s dronem!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *