Už využíváte bezkonkurenční STDC framework?

SeeThingDoCare - Cover

Spoustu lidí o frameworku STDC slyšelo, chtělo ho aplikovat a nepodařilo se to. See Think Do Care je jednou z nejlepších věcí, která zvedne zisk a spokojenost i u vašich zákazníků. V dnešním článku se tomuto frameworku podíváme na zoubek!

Co znamená STDC?

Framework STDC neboli See-Think-Do-Care není normálním frameworkem, jako je například Laravel nebo Nette, jak by si mohli někteří vývojáři myslet. Jde o myšlení, které se využívá převážně v internetovém marketingu, které otřáslo snad vším, co do té doby všichni znali.

Dobře, už je to nějaký pátek, kdy Avinash Kaushik zveřejnil na svém blogu článek ohledně See-Think-Do-Care, avšak spoustu lidí a firem ještě tuto věc neumí aplikovat a dělají chybu!

Ve zkratce by se tento přístup dal popsat jako: Ukaž mi několikrát (SEE) a já začnu uvažovat (THINK), že něco udělám (DO), aby si pak o mě mohl pečovat (CARE).

Je to jednoduché, že? A schválně vzpomeňte si, kdy jste tak dlouho viděli něco, až jste o tom začali uvažovat a pak jste to následně udělali!

Jaký je princip STDC?

Jde o velmi jednoduchý princip, zkrátka snažíte se zacílit na vašeho zákazníka dřív, než vůbec přemýšlí, že něco koupí. Prostě budete cílit na fáze SEE a THINK, tedy na fáze, kdy ještě neví, že něco chce nebo jen uvažuje.

A až bude připraven na fázi DO, tak vás bude znát, tudíž je velká šance, že se k vám vrátí sám, anebo jej prostě vaše reklama zaujme a už ho máme doma!

Jakmile projde i vaší DO fází, tak je třeba myslet na fázi CARE, tedy fázi, ve které zákazníkovi dodávám zpětný servis. Tudíž zákazník je o to spokojenější a je větší šance, že se vrátí nebo nás doporučí dál.

Zní to velmi lehce, že? A dozajista si říkáte, proč tento framework nevyužívají všichni, když je tak super. Aby tento postup fungoval, je třeba dlouhá a předem promyšlená práce a proto to chce spoustu času a také peníze, protože zdarma se v dnešním světě nic nedělá.

Proč peníze a čas?

Ano SeeThinkDoCare je nádherný, avšak vyžaduje spoustu peněz a snad ještě víc času, na to aby se prováděl správně a fungoval. A to je kámen úrazu a proto se spoustu firem tak soustředí jenom na optimalizaci fáze Do v domění, že ušetří peníze, avšak to také není nejlepším řešením.

Jednotlivé části STDC

A co by to bylo za článek, kdybychom si neprošli jednotlivé části See Think Do Care frameworku, takže se do toho pustíme po hlavě. Nutno dodat, že na sebe jednotlivé fáze plynule navazují.

See

Ve fázi see probíhá s potencionálním zákazníkem seznámení, tedy jedná se o první bod jeho cesty k nám, tudíž bychom měli udělat správný první dojem, jelikož leckdy první dojem rozhodne.

V této fázi se nic nesnažíme násilně prodat, zkrátka pouze pomůžeme zákazníkovi s tím, co jej pálí. Zákazník si tak začne pamatovat, jo tak tady mi pomohli, možná se sem ještě někdy vrátím!

Think

Think je fáze, kdy uživatel už přemýšlí, že něco udělá. A zkoumá, co je pro něj lepší, co kde nalezne, jestli je lepší obětovat kvalitu za nižší cenu a podobně. Velmi pravděpodobně jej v této fázi budou zajímat porovnání, slevy a tipy.

A opět se může dostat k vám, kde mu pomůžete, dodáte mu normální důvody, proč je zrovna váš nový produkt lepší než ostatní. Můžete jej odradit od špatného rozhodnutí a zkrátka mu opět pomůžete.

Do

Do je naprosto nejlepší fáze, protože v této fázi kasírujeme peníze a komu by se to nelíbilo, že? Zkrátka jde o fázi, ve které se z vašeho potencionálního zákazníka stane plnohodnotný zákazník, který zaplatil.

Většina firem se soustředí jenom na fázi Do, tedy na fázi, která jim přímo vynese peníze, tudíž jak v této fázi uspějeme pomocí STDC? Jednoduše – zákazník nás už předci zná z předchozích fází, ne? Máme plusové body a je tu větší šance, že klikne právě na naší reklamu / najde opět náš e-shop.

Care

Poslední fáze, která často bývá opomíjená víc než první a druhá a to je fáze zpětné podpory a další zájem o vašeho zákazníka. Zkrátka není od věci se občas vašemu zákazníkovi připomenout, jestli je vše v pořádku, jestli nezapomenul na údržbu a jestli nepotřebuje ještě něco.

Zkrátka spokojený zákazník je alfa-omega, právě ten nás může doporučit přátelům a co je lepší? Když se vychválíme na webu, anebo když nás někdo vychválí?

Závěrem

A co si o STDC myslíte vy? Nebojte se podělit s vaším názorem. Každopádně děkuji, že jste článek dočetli až na konec a doufám, že si na můj blog najdete cestu i v příštím týdnu, kdy mám pro vás připravené překvapení. Co to bude a kdy to bude, to se nechte připravit. Mezitím si můžete přečíst něco o mě.

Martin Žatkovič
Internetový polomág z Plzně. Polomág píšu, protože se ještě mám co učit, ale nějaké ty čáry máry už umím! Mezi moje záliby patří internetový marketing, cyklistika a autoturistika. Přičemž jednoho dne bych rád lítal s dronem!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *