Proč nechcete přijít o zákazníka?

Získejte kladné hodnocení - nejenom na Heuréce! Plňte sliby a nedělejte chyby

Sliby a chyby, se krásně doplňují? Sliby dáváte vy a stejně tak je vám slibováno, ale ruku na srdce plníte všechny sliby, které někomu dáte? A jak se cítíte, když vám někdo něco slíbí a pak to nesplní? No dobrá nebudeme si dělat výlet do svědomí, ale podíváme se na nejčastější sliby v prostředí e-shopů a místa, kde vám to může nespokojený zákazník pořádně zavařit.

Proč je lepší mít spokojené zákazníky se dočtete právě dnes!

Chceme-li budovat úspěšný e-shop, tak musíme budovat vřelý a upřímný vztah se zákazníkem. Vždy je lepší, když zákazníkova cesta vede díky See Think Do Care cesty, než když návštěvník rovnou nakoupí.

Lepší je to, protože máte daleko větší možnosti, jak se zákazníkem pracovat, můžete mu slíbit spoustu krásných věcí a ty pak splnit. A přitom pozorovat, jak je nadšený, že pro něj někdo splnil něco dobrého!

Komunikujte se zákazníkem pravidelně a upřímně, jedině tak si vás bude pamatovat a bude vás mít rád. Přičemž můžete počítat s tím, že vám to nezapomene, až dojde na lámání chleba.

Na co si dát pozor?

Dávejte si pozor, abyste splnili to, co slíbíte, protože jakmile si zákazníka / návštěvníka / zaměstnance naštvete, tak důvěru ve vás napravíte těžce. Tudíž je třeba vše důkladně plnit a nejlépe v termínech.

Komunikujte s respektem a pokorou, zákazník by vždy měl mít pocit, že se mu snažíte vyjít vstříc a že se pro něj snažíte udělat maximum. Rozhodně se nelze vysmívat vašim zákazníkům do očí.

Každý zákazník má stejnou hodnotu, nelze zákazníky stavět na prioritní a méně prioritní, ke každému je třeba přistupovat co nejlépe!

Splňte co slíbíte
Opravdu dokážete splnit to, co píšete? Vždy před publikováním podobného textu si položte ruku na srdce a pravdivě odpovězte!

Jinak…

… můžete získat negativní recenzi a to vám říkám, že nechcete! Dobrá, jednu nebo dvě možná ano, ale rozhodně nechcete každou druhou recenzi mít negativní!

Proč nechci negativní recenzi?

Protože jedna negativní recenze může “anulovat” až 9 kladných recenzí, které hrají pro váš prospěch. Za vinu to můžete dávat rozhodovacím procesům, aneb zkuste si to na sobě.

Vždy, když vyhledáváte nějaký produkt, tak vás zajímají recenze, podíváte se na ty dobré i na ty záporné a vyhodnotíte, jestli je produkt pro vás dobrý nebo není. Že ano? Děláme to každý!

Teď to přenesme na e-shop. Nakoupíte na e-shopu, který bude mít v recenzích 10 špatných na datum dodání, neochotu podpory a špatné recenze na servis? Já bych se tedy šel podívat po jiném e-shopu.

Zeptejte se sami sobe, kdo vám dá kvalitní hodnocení? Předci vaši spokojení zákazníci! Dobrá, jsme v české republice, kde se spoustu lidí bojí pochválit, ale i tak se kladné recenze dají získat.

Toto hodnocení na mě působí dobře a jak na vás?
Toto hodnocení na mě působí dobře a jak na vás?

Jak získat recenze / kladné hodnocení?

Jednoduše požádejte o to vaše zákazníky, například v e-mailu, ve kterém se jim připomenete. Stejně tak můžete požádat vaše přátele, kteří mají s vaším produktem, e-shopem nebo firmou zkušenosti!

Rozhodně si je nepište sami, protože to se vždy odhalí a hrozí za to penalizace! A to nepůsobí dobře – takto se vypořádává s hodnocením majitelů například Heuréka:

Heuréka rozpozná recenze, které si napsal majitel e-shopu
Heuréka rozpozná recenze, které si napsal majitel e-shopu

Jak pracovat s záporným hodnocením?

Nejlepší je vzít si z něj to nejlepší a to konstruktivní, jestliže vám zákazník napíše, že byl silně nespokojen a neuvede důvod, tak jej můžete kontaktovat, ať vám sám dá vědět a probere to s vámi!

Případně, když napíše, že nebyl spokojen s tímto, tak rozhodněte, zda-li to jde napravit a pak jej informujte, že je to vyřešené. Sice to nebude lepší než, když záporné hodnocení nedostanete, ale bude vidět snaha a to se počítá!

Kde všude vás mohou hodnotit?

Na internetu je spoustu hodnotících služeb, kde můžou vaši zákazníci popsat zkušenosti s vámi a vaší firmou / projektem nebo e-shopem, ale kam se vyplatí vaše zákazníky posílat, aby to mělo nějaký úspěch?

Heuréka

Výhodou kladných referencích na tomto portálu je to, že můžete získat certifikát ověřeno zákazníky. A následně z Heuréky přivádět poměrně slušné počty návštěvníků.

Recenze na tomto portálu mnohdy hrají jednu z hlavních rolí v rozhodování. Každý se předci podívá na Heuréku, ne? A takovýto profil dozajista zapůsobí lépe:

Tento profil a hodnocení na vás zapůsobí lépe
Tento profil a hodnocení na vás zapůsobí lépe

Google firma

Další důležité místo, kde vás mohou vaši návštěvníci hodnotit a zanechat vám cenný feedback, je na firemním profilu u Google. Hodnocení vaší firmy se pak zobrazuje například ve výsledcích vyhledávání a to už se vyplatí, ne?

Rozhodně je to další “autoritativní” místo, kde na vás mohou lidé dát! Tudíž je dobré motivovat zákazníky i k tomu, aby vás ohodnotili i na tomto místě! Výsledek by pak mohl vypadat nějak takto:

Kladné hodnocení na Google se promítne i v Google Mapách
Kladné hodnocení na Google se promítne i v Google Mapách

Další místa

Dalšími místy, kde vás mohou vaši zákazníci hodnotit jsou například Firmy.cz nebo Facebook, kde se hodnotí podle hvězdiček, ale prozatím jim nepřikládám takovou hodnotu, jako předchozím dvoum místům.

Závěrem

Je dobré mít spokojené zákazníky, kteří vám zanechají recenzi. S těmi negativními se pak naučte pracovat, jedině tak vytěžíte maximum ze všeho! Zachovávejte kladnou hlavu a slibujte jen to, co můžete splnit!

A jak vy pracujete s negativním hodnocením, berete si z něj to co vás může posunout nebo vás nezajímají? A co vy jako zákazník dáváte dobré hodnocení, když jste spokojeni? Dejte najevo, že se vám něco líbilo nebo nelíbilo, všem to pomůže ke zlepšení. 🙂

Závěrem bych chtěl říct, že je třeba tvrdá práce, aby si k vám zákazníci našli cestu, nekažte vaše aktivity špatnými recenzemi.

 

Martin Žatkovič
Internetový polomág z Plzně. Polomág píšu, protože se ještě mám co učit, ale nějaké ty čáry máry už umím! Mezi moje záliby patří internetový marketing, cyklistika a autoturistika. Přičemž jednoho dne bych rád lítal s dronem!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *