Sociální sítě? Vyberte si!

Sociální sítě, magické to webové stránky! Každá ze sociálních sítí je jiná a přesto si jsou tak podobné, například všude naleznete vaše známé, virální obsah, kraviny a také na každé naleznete firmy, které se snaží na těchto sítích prorazit.

V dnešním článku si ukážeme prstem na ty nejpoužívanější. Řekneme si, proč není dobré mít profil na každé sociální síti a proč by se o sociální sítě měli starat profesionálové a ne amatéři. Samosebou jde o můj pohled na věc.

Facebook

Facebook všichni milují a všichni na něm jsou. A právě proto spoustu firem větří příležitost na Facebooku nějak vydělat. Ať už sdílením zajímavých příspěvků, nebo placenou reklamou, čímž se jim podaří zasáhnout potencionální fanoušky a přilákat návštěvnost na svůj web.

Facebook umožňuje poměrně slušně cílenou reklamu na lidi, kteří navštívili třeba váš web, nebo jsou podobné uživatelům, kteří u vás nakoupili, ba dokonce na Facebooku začínají fungovat chatovací roboti, kteří s vámi vyřeší klidně celý nákup, bez toho aniž by jste opustili pohodlí domova.

Když se zadaří, tak se vám podaří spustit soutěž, která doslova obletí celý český facebook, nebo nějaký pěkný příspěvek, který bude sdílený, komentovaný uvidí jej spoustu lidí a budou vás milovat. Ale moc často se to nestane…

A tak to také dopadá, spoustu firem si Facebook založí a po měsíci, až dvou je jejich profil mrtvý. Nikdo příspěvky nepřidává, protože ta reklama, která přivádí uživatele je drahá, virál se nekonal a nálada zmizela.

Proto, kdo chce něco s Facebookem dělat, tak musí vydržet, musí tvořit zajímavý obsah a měl by to mít naplánované. Jako my s naším skautským oddílem, ale o tom jindy.

Twitter

Rád říkám o Twitteru, že jej využívá jakási uzavřená skupinka lidí, mezi které se řadí programátoři, markeťáci, novináři, politici a firmy, které na tyto lidi cílí. Spoustu lidí si myslí, že je Twitter mrtvý, avšak já toho názoru nejsem, stále je možno nalézt spoustu lidí, kteří sdílí zajímavý obsah – články.

No prostě na Twitteru motivační citáty nejedou, firmy musí přinášet kvalitní obsah do 140 znaků a musí ho přinášet co nejrychleji. Za mě bych řekl, že Twitter není mrtvý! A své uživatele si stále nalezne.

Avšak nějaký velký bussines bych na Twitteru nedělal. Tam kraluje kvalitní obsah a to jen pro úzkou skupinku lidí.

 

Instagram

Vždy, když slyším Instagram, tak si povzdechnu a řeknu si, jak rád bych uměl fotit, abych na něj mohl pravidelně přispívat, tak snad jindy.

Rozhodně jde o jednu z nejrychleji rostoucích sociálních sítí za posledních pár let. Jediným obsahem na této sociální síti jsou obrázky, které přidávají všichni – tedy všichni mladí.

Poslední dobou instagramu přicházejí na kloub i firmy a vznikají tak obsahově zajímavé profily, kde e-shopy sdílejí vyladěné obrázky od spokojených zákazníků a také se snaží inspirovat další lidi k tomu, aby nakoupili. Avšak dejte si bacha na to, co sdílíte. Není nic horšího než sdílet fotky cizích lidí, bez povolení a fotky neexistujících produktů.

Linkedin

Profesní síť plná profesionálů a náborářů, linkedin slouží jako takové online CV, v podstatě si zde lidé vyplní profil, vloží svoje předchozí pracovní zkušenosti, dovednosti, projekty a to, čím byste rádi pochlubili a pak se zde o ně perou HR, kteří často ani nečtou, co v profilu máme.

Takže ano stále mi chodí nabídky na práci PHP programátora, přitom PHPko nedělám už půl roku – minimálně! Stejně tak rád říkám o této sociální síti, že jde o jakési hodnocení vašich bývalých spolužáků, kdo to někam dotáhnul bude dozajista tady a bude se vším chlubit, tak si i vy rozšiřte vaši síť profesionálů!

Z pohledu firmy na této síti uspějí společnosti, které hledají profesionály v oboru, takže zde nalezneme snad každou IT společnost, agenturu a každou korporaci. Pekárnu z Horní Břízy zde nenaleznete.

Pinterest

Ha, z této sociální sítě si dělám jen a jen srandu, avšak neoprávněně, jen jsem na něj neměl sílu. Protože mě na něj lákalo moje příbuzenstvo, které mu propadlo, takže né já si počkám, až tam nebudete, aby jste mě nesledovali 🙂 (jinak vás mám rád).

Ale zpět k serioznosti, na Pinterestu můžete potkat spoustu fotografů, protože je to jediná sociální síť, která nezničí kvalitu fotek, tudíž to znamená dvě věci a to, že musí mít velké SSDčka a že ji fotografové milují.

Každopádně jak říkám, snad někdy tuto síť vezmu na milost a vrátím se k ní. Z pohledu firmy by aktivity na této sociální síti mohli být prospěšné za předpokladu, že máte fakt vynikající fotografie a chcete se o ně podělit.

YouTube

To fakt ve zkratce, jedině dobré k tomu, že je na něm uloženo spoustu přednášek a ještě víc libových písniček. Nejvíc se na této sociální síti sdružují YouTubeři, kteří vydávají videa o hrách, how to make a další obsah. A když už nevíš co, tak začni urážet a nadávat – to přiláká spoustu puberťáků a zhlédnutí se budou točit.

Dobře, ale tento článek je pro firmy, pomocí reklamy na YouTube dokážete zasáhnout mladé a to se vyplatí ne? Firemní kanál jako takový moc často nepotkáte, protože kdo si může dovolit mít video tým že?

Závěr

Dobře je v tom bordel a každá sociální síť je na něco jiného, nebo si myslíte, že jsou stejné? Nejdou dělat bezhlavě – vše je třeba dopředu promyslet a pak plnit stanovené cíle.

Sociální sítě by měli dělat odborníci, nejde si to cucat z prstu, připravte publikační plán – promýšlejte dopředu příspěvky a to co vydáte a hlavně nehoňte se za cílovou skupinou tam, kde není.

Chtěl bych poděkovat, že jste dočetli až na konec, vše co jsem dnes zmínil již brzy budu rozvádět podrobněji, takže ošizeni nebudete, nebojte se. Těším se na vás v sobotu u článku na téma PPC reklamy.

Martin Žatkovič
Internetový polomág z Plzně. Polomág píšu, protože se ještě mám co učit, ale nějaké ty čáry máry už umím! Mezi moje záliby patří internetový marketing, cyklistika a autoturistika. Přičemž jednoho dne bych rád lítal s dronem!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *