Web města Plzně – vylepšeme ho!

Dnes jsem tu pro vás s netradičním článkem, ve kterém hodlám popisovat aktuální soutěž, která právě teď probíhá a které se účastním. Jde o soutěž, kterou vyhlásilo Smart Edu Plzeň a ve které je cíl zlepšit zejména pozice ve vyhledávačích, aby lidé web města snáze nalezli.

Dobře, ale je to správná cesta? Opravdu je třeba zlepšit pozice, aby se web lépe nalezl? Ano je, ale…

… web můžete nalézt, avšak když na něm nedostanete patřičnou odpověď nebo zešedivíte ještě dřív, než se vám podaří zjistit, že tradiční pořádané akce pomocí filtrace kalendáře nenaleznete.

Zkrátka jsem si připravil několik bodů, kterých bych se rád držel:

  1. Přehled
  2. Předvídatelnost
  3. Srozumitelnost
  4. Konzistentnost
  5. Jednoduchost

Každý si pod tímto představí něco jiného, co je přehledné pro člověka, který se na tomto webu pohybuje každý den (úředník), nemusí být přehledné pro člověka, který potřebuje něco náhle vyřešit (občan, který ztratil občanku).

Položme si tedy otázku, pro koho je tento web?

  • Občany
  • Podnikatele
  • Turisty
  • Úředníky

To bychom měli ano jde o velmi širokou cílovou skupinu, proto bychom se měli několika cílovek zbavit, odebereme tedy turisty, kteří mají svůj web, a úředníky, kteří by měli mít svůj vlastní systém.

Cílová skupina se tedy změní na

  • Občany
  • Podnikatele

Tudíž bychom měli, ale přinášet co nejžádanější obsah pro tyto skupiny a následně se již postupuje pomocí série pečlivě promyšlených otázek, které by nás měli dovést k cíli. Více jindy, abych neodhalil moc informací.

Aktuální stav

Nyní jsem od cíle daleko, jelikož momentálně řeším uživatelské testování stránek města. Proto provádím testy na živo s uživateli, kdy sleduji jejich počínání a zkoumám, jak přemýšlejí.

Některé výsledky uživatelských testů jsou velmi zajímavé. Zrovna včera jsem testoval scénář, kdy osoba po prvním testu web města Plzně oslavovala a nevěděla, co a proč chci měnit a po druhém, kdy měla hlubší úkoly přešla k názoru, že je třeba úprava.

Tyto uživatelské testy hodlám ukončit do konce tohoto týdne (30.7.2017) a následně hodlám přejít k navržení úprav a přípravy projektu, který by měl všechny nalezené problémy vyřešit a tak web a celkový přístup zlepšit.

Chci dojít k závěru, že bude web města použitelnější a bude sloužit daleko víc občanům, než úředníkům. Avšak, abych k nějakému závěru mohl dojít, tak potřebuji pomoc. Pomoc od lidí, kteří v Plzni a okolí bydlí.

Nejde o peníze, jde o čas. Potřebuji lidi, kteří by byli ochotni jednou za čas vypomoci s odpovědí na otázky, které připravím. Půjde o otázky na průzkumy, kde si budu ověřovat funkčnost nebo nefunkčnost mých nápadů. Očekávám, že to nikdy nezabere víc než 20 minut, takže věřím, že by se mohlo nalézt co nejvíc lidí, kteří by mi pomoct.

Společně to zvládneme!

Průběh průzkumů

Mým cílem není vás otravovat, jde mi jen o co největší počet respondentů, který znamená větší relevantnost výsledků. Jelikož čím víc lidí se bude podílet, tím větší dataset k analyzování získám. A tím objektivnější výsledky vyplynou.

Jelikož bych byl rád, abych měl co nejvíc lidí, tak jsem se rozhodl, že budu veškerou komunikaci řešit pomocí emailové služby, která je veřejně dostupná a jmenuje se mailchimp. Mohu vám tedy zajistit, že se vaše data nedostanou nikam jinam, než do mých rukou a požádal bych vás o vyplnění následujícího pole:



Předem vám moc děkuji a jestliže nemůžete nebo nechcete předat e-mail tak vás moc prosím, abyste tento článek sdíleli na sociálních sítí pod hastagem #pomahamseoplzen, aby jej mohlo najít co nejvíc lidí.

Moje motivace

Možná se ptáte, proč to tento blázen dělá, vždyť z toho nic mít nemůže? Nebo ano? Právě teď mám možnost něco změnit, posunout naše město k lepšímu a ulehčit situaci lidem, kteří na webu něco jednou od času hledají. Případně vymyslet nějaký zlepšovák, který by se mohl chytit! O Plzni by se mohlo psát a mohli bychom být na naše město pyšní!

Stejně tak z této práce získávám spoustu zkušeností, které mě ve škole nenaučí, takže z toho chci vytěžit maximum. Také bych mohl získat referenci, která v mém portfóliu bude vynikat.

 

 

Martin Žatkovič
Internetový polomág z Plzně. Polomág píšu, protože se ještě mám co učit, ale nějaké ty čáry máry už umím! Mezi moje záliby patří internetový marketing, cyklistika a autoturistika. Přičemž jednoho dne bych rád lítal s dronem!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *