Přednášky

Rád chodím na konference a SEO setkání, kde se vždy dozvím něco nového. Proto jsem se rozhodl, že se občas také o něco zajímavého podělím. Níže naleznete prezentace z veřejných přednášek.

Jestli vás nějaká z mých přednášek inspirovala nebo s ni nesouhlasíte, tak mi napište. Rád se s vámi potkám a pokecám.

2019

Digisemestr Košice

Na začátku listopadu jsem měl možnost šikovným studentům Digisemestru v Košicích ukázat pokročilejší SEO aktivity pomocí jazyka R a Rstudia. Ukazovali jsme si základní práci s balíčky pracující s GoogleSearchConsoleAPI a GoogleAuthAPI. Zároveň jsme si prošli základní filtraci a „automatizaci reportů“.

Čtvrtkon – Analýza klíčových slov efektivně

Na konci října jsem dostal pozvánku mluvit na jihočeském Čtvrtkonu. Kde jsem měl možnost navázat na svojí prezentaci o automatizaci analýzy klíčových slov ze SEO Restartu 2019.

Takže jsem se podělil o pár tipů, co by mohlo pomoc zrychlit klíčovku. Sdílel jsem pár skriptů a pozval pár lidí do testovací verze nového SEO pluginu. Zároveň jsem sdílel nějaké myšlenky ohledně interpretace a sběru dat.

SEOloger – Finty v nástroji Screaming Frog

Pár postřehů z mého školení screaming frogu z Marketing Festivalu.

Collabim webináře – sémantika, struktura a další nástroje

V rámci spolupráce Taste a Collabimu jsem měl možnost zúčasnit se natáčení dvou dílů z Collabim webinářů. Konkrétně jsem vystoupil v sedmém osmém díle této série.

V sedmém díle o sémantice jsme s Daliborem Jarošem probírali zejména sémantiku webu a co je nutné si ohlídat. Nemyslete si, ale že jsme ze sémantiky dělali nějakou vědu. Většinou je to o tom si ohlídat že na stránce je pouze jeden nadpis úrovně <H1> a že tabulky jsou napsané v <table>.

Zároveň jsem mluvil chvilku o access lozích zejména o tom, kdy je využívám a co používám k jejich analyzování. Na závěr jsem ukázal lidem, jak je možné poslat stránku k redindexaci.

Sémantika weu a její důležitost, prozkoumávání access logu a reindexace

V osmém (posledním) díle série Taste Collabim jsem ukazoval divákům ostatní nástroje, které obsahuje nástroj Collabim jako jsou například bookmarklety, simulátory a hromadné aktivity.

Další šikovné nástroje v Collabimu

SEO Restart – Automatizace analýzy klíčových slov

18.6. jsem měl možnost přednášet na SEO Restartu s tématem automatizace analýzy klíčových slov. Jelikož jsem na pódiu nešel do hloubky a nepopisoval ono řešení, tak jsem pro vás připravil tento komplexní návod, jak automatizovat analýzu klíčových slov.

Marketing Festival – Workshop Screaming Frog

Hodně se věnuji crawlování dat a jejich využívání v souvislostech a když mě Jindřich Fáborský oslovil, jestli bych nechtěl vypsat workshop na Marketing Festivalu, tak jsem nemohl odmítnout. Proběhlo tak moje první veřejné školení. Sice bylo jen pro pět lidí, avšak i tak jsem dostal vynikající zpětnou vazbu.

2018

SEOloger – Seznam Hackathon

Na posledním SEOlogeru (prosincovém) jsem měl možnost předvést to, co lidé vyhledávají na Seznamu, jelikož se mi na jejich Hackathonu podařilo ukořistit jejich data. No, nic naprosto převratného jsem z dat nevyčetl, avšak i tak to bylo to zajímavé.

Frontendisti Plzeň – Jak nám vývojáři hážou klacky pod nohy?

Dříve, když jsem ještě programoval weby jsem chodíval na komunitní setkávání skupiny frontendistů v Plzni. A jelikož SEO a Frontend mají hodně společného, tak nás s Edou z Beneš a Michl napadlo, že bych tam mohl sdělit pár zajímavých informací o tom, jak nám hážou vývojáři klacky pod nohy a proč je to špatně.

Marketingová Plzeň – SmartLook a SEO

O tom, že SmartLook není jen nástroj pro UXáky a CRO konzultanty, jsem mluvil v rámci menšího workshopu Marketingové Plzně. Je nutné si uvědomit, že vy jakožto SEO konzultanti často potřebujete zjistit odpovědi na otázky, které nemáte jak ze základních nástrojů, jako je Google Search Console nebo Google Analytics vyčíst.

Jde o to, že tyto nástroje jsou kvantitativní, tudíž vám dávají hodně moc čísel, ale vy chcete často jít do hloubky. K tomu vám pomůže právě SmartLook, který nahrává uživatele webu a vy se na tyto nahrávky můžete zpětně podívat.

Barcamp Hradec Králové – Health weby RIP, medical update od Google

Google přišel v srpnu roku 2018 s velkým updatem, který se týkal E-A-T (důvěryhodnost, autorita a expertnost) webů, kdy se začalo posuzovat spoustu nových signálů pro vyhodnocení relevance a kvality stránek.

Kromě e-booku: E-A-T, měly by se české weby bát, který jsme v Taste Medio vydali jsem se rozhodl tuto přednášku vypsat právě na Barcampu v Hradci Králové.