Přednášky

SEO konference a různá setkání je něco co absolutně zbožňuji. Děje-li se něco v České Republice tak se rád zúčastním a beru jako samozřejmost se čas od času podělit o něco z mé vlastní „zahrádky“. Spolu s kamarády z Plzně pak spolupracujeme na komunitní akci Marketingová Plzeň

… níže naleznete mé veřejné vystoupení, které jsem v posledních letech měl. Cílím na to abych každý rok měl alespoň 2 – 3 přednášky a přispěl tak k rozvoji SEO komunity v České Republice. Napadne-li vás něco k nějaké z mých přednášek nebo o tématu chcete pokecat tak mě neváhejte kontaktovat.

2023

SEO BootCamp – 💰 v GSC a jak ho získat?

Termín: 22.9. – 24.9.2023

Více k prezentaci naleznete v podkladech k přednášce.

SEOloger naživo – Javascript SEO

Termín: 5.5. – 7.5.2023

Prezentaci naleznete v Google Prezentacích.

2022

SEO BootCamp – Vyhledávače neumí s JavaScriptem a velkými weby

Termín:

Víkendové komunitní setkání na téma renderování JavaScriptových webů. Ukázal a srovnal jsem jednotlivé technologie jako je SSP / SSR nebo SSR s hydratací. Zároveň jsem nastínil funkcionalitu dynamic renderingu, kterou na Zboží využíváme a poodkryl jsem jak funguje infrastruktura okolo webů.

SEOloger Praha – Jak si nenechat rozbít technické SEO a mít klidné spaní

Termín: listopad 2022

Stejná prezentace kterou jsem měl v červnu 2022 v Brně rozšířena o pár menších poznámek, které jsem si odnesl z následné diskuze.

SEO jako Brno – Jak si nenechat rozbít technické SEO a mít klidné spaní

Termín: 8.6.2022

Jak může mít SEO konzultant klidné spaní, když má na projektu několik vývojových týmů, které neustále pracují na tom aby Zboží bylo boží. Jak jsme „to“ zaváděli, co jsme vše zkusili a jak tedy dnes zajišťujeme, že veškeré SEO úpravy dlouhodobě fungují tak jak chceme.

2021

SEO Summit na Czech Online Expo

V roce 2021 jsem připravoval program na SEO Summitu v rámci Czech Online Expo

2019

Digisemestr Košice – Automatizace SEO s Rkem

Na začátku listopadu jsem měl možnost šikovným studentům Digisemestru v Košicích ukázat pokročilejší SEO aktivity pomocí jazyka R a Rstudia. Ukazovali jsme si základní práci s balíčky pracující s GoogleSearchConsoleAPI a GoogleAuthAPI. Zároveň jsme si prošli základní filtraci a „automatizaci reportů“.

Čtvrtkon – Analýza klíčových slov efektivně

Na konci října jsem dostal pozvánku mluvit na jihočeském Čtvrtkonu. Kde jsem měl možnost navázat na svojí prezentaci o automatizaci analýzy klíčových slov ze SEO Restartu 2019.

Takže jsem se podělil o pár tipů, co by mohlo pomoc zrychlit klíčovku. Sdílel jsem pár skriptů a pozval pár lidí do testovací verze nového SEO pluginu. Zároveň jsem sdílel nějaké myšlenky ohledně interpretace a sběru dat.

SEOloger Praha – Finty v nástroji Screaming Frog

Přednáška obsahuje pár postřehů, které jsem měl ve svém školení Screaming Frogu na Marketing Festivalu v Praze a volně tak na toto školení navazuje.

E-shop akademie – SEO a klasifikační analýza klíčových slov

SEO pro e-shop od A do Z – on-page i off-page, klasifikační analýza klíčových slov a vše co pro e-shop potřebujete…

Collabim webináře – sémantika, struktura a další nástroje

V rámci spolupráce Taste a Collabimu jsem měl možnost zúčasnit se natáčení dvou dílů z Collabim webinářů, které byly veřejné a dělali osvětu v SEO. Konkrétně jsem vystoupil v sedmém osmém díle této série. Bohužel Collabim webináře stáhl a umístil jej pod službu SEO trénink, který stojí okolo 3000 Kč. Tudíž se omlouvám že tento obsah již nemohu sdílet.

V sedmém díle o sémantice jsme s Daliborem Jarošem probírali zejména sémantiku webu a co je nutné si ohlídat. Nemyslete si, ale že jsme ze sémantiky dělali nějakou vědu. Většinou je to o tom si ohlídat že na stránce je pouze jeden nadpis úrovně <H1> a že tabulky jsou napsané v <table>. Zároveň jsem mluvil chvilku o access lozích zejména o tom, kdy je využívám a co používám k jejich analyzování. Na závěr jsem ukázal lidem, jak je možné poslat stránku k redindexaci.

V osmém (posledním) díle série jsem ukazoval divákům ostatní nástroje, které obsahuje nástroj Collabim jako jsou například bookmarklety, simulátory a hromadné aktivity a jak tyto nástroje efektivněji využívat v rámci SEO.

SEO Restart 2019 – Automatizace analýzy klíčových slov

Termín: 18.6.2019

V roce 2019 jsem připravoval program SEO Restartu 2019 a propašoval jsem tam svoji přednášku na téma automatizace analýzy klíčových slov pomocí automatické clusterizace a klasifikace. Téma je však výrazně složitější proto jsem napsal na celou problematiku článek AKS Na Maximum – Automatizace.

Marketing Festival – Workshop Screaming Frog

Hodně se věnuji crawlování dat a jejich využívání v souvislostech a když mě Jindřich Fáborský oslovil, jestli bych nechtěl vypsat workshop na Marketing Festivalu, tak jsem nemohl odmítnout. Proběhlo tak moje první veřejné školení. Sice bylo jen pro pět lidí, avšak i tak jsem dostal vynikající zpětnou vazbu.

2018

SEOloger Praha – Seznam Hackathon

Na posledním SEOlogeru (prosincovém) jsem měl možnost předvést to, co lidé vyhledávají na Seznamu, jelikož se mi na jejich Hackathonu podařilo ukořistit jejich data. No, nic naprosto převratného jsem z dat nevyčetl, avšak i tak to bylo to zajímavé.

Frontendisti Plzeň – Jak nám vývojáři hážou klacky pod nohy?

Dříve, když jsem ještě programoval weby jsem chodíval na komunitní setkávání skupiny frontendistů v Plzni. A jelikož SEO a Frontend mají hodně společného, tak nás s Edou z Beneš a Michl napadlo, že bych tam mohl sdělit pár zajímavých informací o tom, jak nám hážou vývojáři klacky pod nohy a proč je to špatně.

Marketingová Plzeň – SmartLook a SEO

O tom, že SmartLook není jen nástroj pro UXáky a CRO konzultanty, jsem mluvil v rámci menšího workshopu Marketingové Plzně. Je nutné si uvědomit, že vy jakožto SEO konzultanti často potřebujete zjistit odpovědi na otázky, které nemáte jak ze základních nástrojů, jako je Google Search Console nebo Google Analytics vyčíst.

Jde o to, že tyto nástroje jsou kvantitativní, tudíž vám dávají hodně moc čísel, ale vy chcete často jít do hloubky. K tomu vám pomůže právě SmartLook, který nahrává uživatele webu a vy se na tyto nahrávky můžete zpětně podívat.

Barcamp Hradec Králové – Health weby RIP, medical update od Google

Google přišel v srpnu roku 2018 s velkým updatem, který se týkal E-A-T (důvěryhodnost, autorita a expertnost) webů, kdy se začalo posuzovat spoustu nových signálů pro vyhodnocení relevance a kvality stránek. Kromě e-booku: E-A-T, měly by se české weby bát, který jsme v Taste Medio vydali jsem se rozhodl tuto přednášku vypsat právě na Barcampu v Hradci Králové.